چاپ کتاب خارج از کشور

0 1,406

بسیاری از نویسندگان از زمانی که شروع به نوشتن می‌کنند، به فکر این موضوع هستند که چگونه اثری را که خلق کرده‌اند، در دسترس مخاطبان بیشتری قرار دهند. نویسندگانی که در ایران فعالیت می‌کنند، معمولا برای چاپ کتاب خود باید از موانع بسیاری گذر کنند تا بتوانند اثرشان را در تعداد محدود و با هزینه زیادی منتشر کنند. یکی از راهکارهایی که نویسندگان می‌توانند کتاب‌های خود را در تعداد نامحدود و در سراسر جهان به چاپ برسانند، انتشار کتاب در وب سایت آمازون است. در ادامه با نحوه استفاده از این راهکار بیشتر آشنا خواهیم شد.

مراحل چاپ کتاب در آمازون

شرکت آمازون بزرگ‌ترین و شناخته‌ترین بستر انتشار و چاپ کتاب در جهان است که این امکان را برای تمامی نویسندگان فراهم می‌آورد تا بتوانند به آسانی و در زمان کوتاهی آثار خود را در دسترسی خوانندگان سراسر دنیا قرار دهند. آمازون امکانی را فراهم آورده تا نویسندگان بتوانند از طریق وب سایت کیندل که انتشارات مستقیم این شرکت است،‌ آثار خود را منتشر کنند. 

نکته قابل توجه درباره انتشار کتاب در آمازون آن است که نویسنده هیچ گونه هزینه‌ای برای چاپ و انتشار کتاب خود پرداخت نمی‌کند و تمامی هزینه‌ها از خریدار کتاب دریافت می‌شود. همچنین چاپ و انتشار کتاب از طریق شرکت آمازون در تعداد نامحدودی انجام می‌شود و نویسنده تنها باید هزینه‌‌های مربوط به اخذ مجوز‌های انتشار کتاب را پرداخت کند که این هزینه‌ها بسیار ناچیز هستند.

چاپ کتاب در آمازون از طریق شرکت‌های فعال در این زمینه

در سال‌های اخیر تحریم‌های بسیاری از جانب آمریکا بر ایران وضع شده است که یکی از این تحریم‌ها، بستن راه دسترسی کاربران ایرانی به وب سایت آمازون و باز نبودن خدمات این وب سایت به روی آن‌ها است. با این اقدام آمریکا، زبان فارسی نیز از وب سایت آمازون حذف شد و بسیاری از آثاری که توسط نویسندگان فارسی زبان در این وب سایت منتشر شده بود، دیگر در دسترس مخاطبان نیست. با توجه به وجود چنین مانعی برای کاربران و نویسندگان ایرانی امکان انتشار کتاب در این وب سایت وجود ندارد و به همین ترتیب حتما باید از طریق افراد قابل اعتماد و کاربلد این کار انجام شود. در همین راستا وب سایت‌های مختلفی اقدام به ارائه خدماتی کرده تا چاپ و انتشار آثار نویسندگان در آمازون به آسانی و کالا قانونی انجام شود. مراقب باشید شرکت‌های بدون مجوز و کلاهبردار زیادی در این زمینه وجود دارد که بزودی در همین مطلب معرفی خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.