عدم سرماخوردگی در فصل پاییز و زمستان

0 1,048

سرماخوردگی از بیماری هایی است که همه ما با آن در فصل پاییز و زمستان دست و پنجه نرم می کنیم. این بیماری مجموعه ای از علائم خفیف دارد و مانند بسیاری از بیماری های ویروسی پس از گذشت چند روز درمان می شود. برای اینکه بتوانیم در فصل پاییز و زمستان از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنیم، باید نکاتی را مورد توجه قرار دهیم که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  1. مصرف ویتامین

قرص ویتامین در سرماخوردگی

فلز روی یکی از مواد مغذی است که مصرف آن به سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می کند. این ماده مغذی سبب می شود تا تمام باکتری ها و ویروس ها از بین برود. ویتامین های C و D نیز در قوی شدن سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.

  1. شست و شوی دست هاشستشوی دست ها

از اقدامات مهمی که برای سالم ماندن باید به آن توجه کرد، شست و شوی دست هاست. در طول روز دست ها با اجسام مختلفی برخورد می کند و به همین علت در معرض آلودگی های مختلفی قرار می گیرد. تمیز نگه داشتن دست ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

  1. نوشیدن آب

هر انسان باید در طول روز هشت لیوان آب بنوشد تا موجب افزایش سلامتی وی گردد. این میزان از آب باید به صورت منظم نوشیده شود تا سبب خروج بسیاری از سموم از بدن شود.

  1. استفاده از پاک کننده های آنتی باکتریالمواد شوینده آنتی باکتریال

استفاده از پاک کننده های آنتی باکتریال موجب می شود تا از پخش شدن باکتری ها جلوگیری به عمل آید. قبل از آن که دست خود را بر روی سطوح آن ها را با پاک کننده های آنتی باکتریال تمیز کنید.

  1. واکسن آنفولانزاواکسن آنفولانزا

واکسن آنفولانزا از واکسن های است که تزریق آن قبل از شروع فصل سرما می تواند، موجب افزایش مقاومت بدن در برابر انواع بیماری ها می شود.

  1. استراحتاستراحت

استراحت کافی از بدن در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند. هر فرد به طور متوسط به 8 ساعات خواب نیاز دارد.

  1. استفاده از میوه های فصلمیوه های فصل

سعی کنید در طول روز از میوه هایی که در فصل پاییز و زمستان وجود دارند، استفاده کنند. میوه هایی همچون پرتقال و نارنگی حاوی میزان قابل توجهی از ویتامین های مختلف هستند که به افزایش مقاومت بدن کمک شایانی خواهند کرد. مصرف این میوه ها در طول زمان سرماخوردگی نیز بسیار توصیه می شود.

  1. ورزش کردنورزش کردن در پاییز و زمستان

از راه حل های بسیار مفیدی که سبب افزایش مقاومت بدن در برابر انواع ویروس های آنفولانزا و سرماخوردگی می شود، آن است که به صورت منظم ورزش کنید. ورزش روزانه سبب تقوبیت سیستم ایمنی بدن می شود.

  1. پرهیز از خوردن برخی خوراکی هاپرهیز از خوردن الکل

در فصول سرد باید از خوردن برخی از خوراکی ها خودداری کرد تا بتوان از ابتلا به سرما خوردگی جلوگیری به عمل آورد. شکر، دانه و روغن های صنعتی و الکل از جمله مواد غذایی هستند که باید مصرف آن ها در  فصول سرد به حداقل رساند.

  1. سرکه سیبسرکه سیب

برای افزایش مقاومت بدن و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن یکی از بهترین خوراکی ها، سرکه سیب است. سرکه سیب را غرغزه کنید و سپس یک قاشق دیگر از آن را درون آب ریخته و هر یک ساعت یکبار بنوشید. با این معجون کل پاییز و زمستان از هجوم انواع ویروس ها در امان خواهید بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.