انتظارات از گوشی های 2019

0 1,007

سال آینده میلادی گوشی های 2019 همه را شگفت زده خواهند کرد. در سال 2018 گوشی های هوشمند بسیار جذابی به بازار عرضه شد که از جمله آن ها می توان به گلگسی اس 9 سامسونگ، آیفون 10 اس مکس اپل و میت 10 پرو هواوی اشاه کرد. در سال 2018 طراحی گوشی ها به سمت تمام صفحه قدم برداست و سازندگان آن ها تصمیم گرفتند تا نقش جک 8/3 میلی متری هدفون را به مرور حذف کنند.

از ترندهایی که در سال 2018 توجه بسیاری را به خود جلب کرد، نمایشگرها دارای بریدگی بود که با گوشی اسنشال فون آغاز شد و پس از آن دیگر شرکت ها همچون اپل و هواوی از آن استفاده کردند. سامسونگ در هیچ کدام یک از گوشی های خود از بریدگی استفاده نکرد ولی این شرکت در جریان برگزاری نطق اصلی SDC 2018 اعلام کرد که گوشی های خود را با بریدیگی V شکل و U شکل تولید خواهد کرد.

گوشی های 2019

ترندهای پیش بینی شده برای گوشی های 2019

تمامی شرکت های بزرگ مطابق با سنت خود در سال 2019 گوشی هایی را عرضه می کنند که بهبود یافته اند. از این رو باید به پیش بینی ترندهای گوشی های سال آینده میلادی بپردازیم.

1. نمایشگرهای تاشو

نمایشگرهای تاشو

گوشی هایی که دارای صفحه نمایش تاشو هستند، دارای قیمت بالاتری هستند و با ضخامت بیشتری طراحی می شوند. در میان گوشی های 2019 اولین شرکتی که اولین مدل از گوشی تاشدنی ارائه کرد، شرکت Royale با معرفی فلکسی پای بود. شرکت سامسونگ نیز بسیار تلاش کرده بود تا اولین سری از این مدل گوشی ها را ارائه دهد ولی شرکت رویال با ارائه محصول خود توانسنت این جایگاه را به خود اختصاص دهد. فلکسی پای محصول بسیار ضخیمی است که به همین دلیل از رابط کاربری جذابی برخوردار نیست. مناسب نبودن کاربری گوشی فلکسی پای سبب شد تا ذهنیت افراد نیست به تمامی گوشی های تاشدنی خدشه دار شود. گوشی های 2019 تاشدنی در این سال با قیمت بسیار بالایی توسط شرکت های مختلفی همچون سامسونگ، ال جی و هووای به بازار ارائه می شوند.

2. 5G

شبکه 4G و LTE درحال حاضر به غیر چند کشور در تمامی کشورها مورد استفاده قرار گرفته است. پس از معرفی و استفاده از این دو شبکه پرسرعت حال باید منتظرر شبکه 5G باشیم. زیر ساخت های اولیه این شبکه در حال توسعه است و بیشتر تولید کنندگان گوشی های هوشمند تصمیم گرفته اند تا امکان پشتیبانی از این شبکه را بر روی محصولات خود قرار دهند. از شرکت های پیش قدم در این زمینه می توان به سامسونگ، سونی، وان پلاس، گوگل، اپل و هواوی اشاره کرد.

3. دوربین چندین گانه

دوربین چندین گانه

شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند به وجود دوربین های چندگانه در گوشی های خود بسیار تمایل نشان داده اند. مدتی پیش شرکت سامسونگ دو مدل گوشی گلکسی A7 گلکسی A9 را به بازار عرضه کرد که به ترتیب دارای سه و چهار دوربین اصلی هستند. با توجه به اشتیاقی که شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند از قرار دادن دوربین های متعدد در گوشی های خود نشان داده اند، شاید در آینده تمامی فضای پشت گوشی به دوربین های متعدد اختصاص داده شود.

با توجه به شایعات اخیر شرکت ال جی از رونمایی گوشی هوشمندی با 16 دوربین خبر داده است. پیش بینی می شود گوشی مجهز به 16 دروبین ال جی با ثبت چندین و چند تصویر از زوایای مختلف، تصاویر سه بعدی منحصر به فرد و افکت های حرکتی جذابی خلق کند. با توجه به این تعداد دوربین تعبیه شده در گوشی های 2019 می توانیم عکس ها و فیلم های بسیار شگفت انگیزی را به ثبت برسانیم.

4. افزایش قدرت هوش مصنوعی

افزایش قدرت هوش مصنوعی

در سال 2018 سازندگان گوشی های هوشمند به هوش مصنوعی بهای زیادی داده اند. هرچه به سال 2019 نزدیک می شویم، باید انتظار این را بکشیم که نقش Al در گوش پررنگ تر از قبل می شود. این بدان معناست که گوشی های 2019 به لطف هوش مصنوعی کارهای متنوع تری انجام خواهند داد. گوشی های هوشمند از نظر نرم افزاری بهبود چشم گیری خواهند داشت. در 2019 اکثر نوآوری ها بر روی نرم افزار است و همه را از دیدن خود غافلگیر خواهد کرد.

5. افزایش بریدیگی نمایشگر

افزایش بریدیگی نمایشگر

بریدگی نمایشگر برای نخستین بار در گوشی اسنشال فون مشاهده شد ولی تا پیش ار عرضه آیفون 10 دیگر شرکت ها تمایلی به استفاده از بریدگی بالای نمایشگر نداشتند. ولی در حال حاضر پس از گذشت 1 سال می توان وجود این بریدگی را در گوشی های سامسونگ مشاهده کرد. این شرکت کره ای اعلام داشته است که گوشی های 2019 با دو مدل بریدگی V شکل و بریدگی U شکل و یا حرفه ای دایره ای شکل در قسمت بالا سمت چپ تولید می کند. با توجه به پیش بینی های انجام شده سال 2019 آخرین سال پر تب و تاب بریدگی بالای نمایشگر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.