اصول ست کردن رنگ لباس

0 1,680

برای ست کردن رنگ لباس اولین نکته ایی که از اهمیت برخوردار است، آشنایی با رنگ هاست. بسیاری از افراد در طول روز تنها از رنگ های تکراری سیاه، سفید، قهوه ای و طوسی استفاده می کنند زیرا برای ست کردن این رنگ ها نیاز به زمان زیادی نیست. در این مقاله شما را با اصول ست کردن رنگ در لباس آشنا خواهیم کرد تا بتوانید در بازه زمانی کوتاه و با ذوق هنرمندانه خود بسیار شیک پوش حاضر شوید.

ColorWheel-Base

آشنایی با چرخه رنگ

چرخه رنگ در آشنایی شما با طیف رنگ ها کمک خواهد کرد و با استفاده از آن می توانید به راحتی لباس ها را بایکدیگر ست کنید. چرخه رنگ، در قرن 18 توسط آیزک نیوتون اختراع شد. این چرخه به چند دسته تقسیم می شود که عبارتند از رنگ های اصلی، رنگ های ثانویه، رنگ های ترکیبی، رنگ های خنثی و رنگ های گرم و سرد.

1. رنگ های اصلی

رنگ های اصلی در واقع رنگ هایی هستند که از ترکیب هیچ رنگی به وجود نمی آیند. این رنگ ها، شامل رنگ های قرمز، رزد و آبی هستند که تمام رنگ های دیگر موجود در جهان از ترکیب این سه حاصل خواهند شد.

2. رنگ های ثانویه

رنگ های ثانویه، رنگ هایی هستند که از ترکیب رنگ های اصلی با یکدیگر ایجاد می شوند. به طور مثال: ترکیب رنگ قرمز و آبی، رنگ بنفش را به وجود می آورد.

3. رنگ های ترکیبی

رنگ های ترکیبی همان طور که نامشان مشخص است، از ترکیب رنگ های اصلی و ثانویه به وجود می آیند. از جمله این رنگ ها می توان به آبی اکومارین، نارنجی مرجانی و نعنایی اشاره کرد.

4.     رنگ های خنثی

رنگ های خنثی شامل رنگ های مشکی، سفید، طوسی و قهوه ای هستند.

5. رنگ های گرم و سرد

رنگ های گرم شامل رنگ های قرمز، زرد، قهوه ای و نارجی هستند. این رنگ ها باعث می شوند تا اندازه هر چیزی کوچک تر از اندازه معمولی به نظر برسد. رنگ های آبی، سبز و بنفش نیز رنگ های سرد هستند. این رنگ ها به رنگ های تسکین دهنده مشهور هستند.

قانون ست کردن لباس

ست کردن رنگ لباس طبق قانون

برای ست کردن رنگ ها در لباس های مختلف یک قانون مهم وجود دارد و آن هم این است که باید رنگ هایی را با یکدیگر ترکیب کنید که با هم هماهنگ هستند. ست کردن رنگ هایی که مکمل هم هستند نیز گزینه مطلوبی خواهد بود. به طور مثال رنگ سبز با قرمز، بنفش با زرد، آبی با نارنجی مکمل هم هستند. هرچند این رنگ ها در چرخه رنگ، کاملا متضاد هستند و  در کنار یکدیگر به خوبی دیده می شوند. بسیاری از لباس های تابستانی و بهاری با این رنگ ها دیده می شوند و از جلوه منحصر به فردی برخوردار هستند.

ست کردن رنگ لباس به صورت سه گانه به معنای آن است که با توجه به چرخه رنگ می توانید رنگ هایی که در فاصله مساوی از هم قرار دارند را انتخاب کنید. به طور مثال می توانید ترکیبی از لباس های سبز، صورتی و آبی را داشته باشید و بسیار شیک حاضر شوید.

ست کردن رنگ های مشابه نیز یکی از گزینه های پیش رو است. استفاده از این گزینه شما را پیش از پیش خوشتیپ نشان خواهد داد و از همین جهت این گزینه دارای طرفداران بی شماری است.

لباس آبرنگی

ست کردن رنگ لباس با رنگ های آبرنگی

این سبک، یکی از سبک های پرطرفدار است و به معنای آن است که رنگ لباس شما به صورت نزولی یا صعودی به سمت کم رنگ شدن یا پر رنگ شدن برود. از این سبک رنگ می توان برای لباس و حتی دکوراسیون داخلی نیز بهره مند شد.

رنگ لباس هم خانواده

رنگ های هم خانواده برای ست کردن لباس

استفاده از رنگ های هم خانواده برای ست کردن لباس گزینه ای بوده که همیشه دارای طرفداران زیادی بوده است. این روش ست کردن به نسبت سایر روش ها بسیار ساده تر است و زیبایی خیره کننده ای را به همراه خواهد داشت. تنها نکته ای که در رابطه با رنگ های هم خانواده وجود دارد آن است که استفاده مداوم از آن موجب خستگی و دلزدگی می شود.

لباس تک رنگ

ست کردن رنگ لباس تک رنگ

استفاده از یک رنگ است، سبک به ظاهر آسان ولی در عین حال سختی است. برای استفاده از این سبک می توانید از هر رنگی استفاده کنید. نکته ایی که در رابطه با سبک مونوکروم وجود دارد، آن است که رنگ این سبک را باید مطابق با فصل انتخاب کنیم. به طور مثال سبک مونوکروم مناسب برای فصل تابستان رنگ های زرد و قرمز است و رنگ های قهوه ای، مشکی و طوسی مناسب فصل زمستان هستند.

نکات مهم برای ست کردن رنگ لباس

برای ست کردن رنگ لباس یکی از نکاتی که توجه به آن از اهمیت برخوردار است، برقراری تعادل میان رنگ ها است. همچنین رنگی را باید انتخاب کنید که با رنگ پوست شما هماهنگ است. به طور مثال اگر رنگ پوست شما زرد است بهتر است از رنگ های آبی، سرمه ای و مشکی استفاده کنید. همچنین باید میان استفاده از رنگ های سرد و گرم نیز تعادل برقرار شود.

رنگ های خنثی بهترین گزینه برای افرادی هستند که تمایل چندانی به ست کردن رنگ لباس ندارند. این رنگ ها برای تمام رنگ پوست ها مناسب هستند و با استفاده از آن ها توجه دیگران جلب نخواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.