آشنایی با مشاغل خانگی پردرآمد

0 884

پیدا کردن یک شغل ثابت همراه با مزایای مناسب یکی از سخت‌ترین کارها در جامعه امروزی است. بسیاری از افراد هستند که به دلیل نداشتن مدرک تحصیلی بالا از کار کردن در شرکت‌ها منع می‌شوند یا به عنوان یک نیروی کوچک بدون در نظر گرفتن توانایی‌های‌شان از آن‌ها استفاده می‌شود. همچنین افرادی هستند که برخلاف داشتن تخصص در یک زمینه، کار مناسب با درآمد قابل قبول برای آن‌ها وجود ندارد، در این چنین شرایطی کارآفرینی و ایجاد مشاغل خانگی بهترین گزینه است. اما چه فعالیت‌هایی جزو مشاغلی خانگی محسوب می‌شوند و می‌توان از آن‌ها درآمد بالایی کسب کرد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال ادامه این مقاله را از دست ندهید.

مشاغل خانگی به چه فعالیت‌هایی گفته می‌شوند؟

بسیاری از افراد به دلیل نداشتن زمان کافی برای کار در منزل دست از کار کردن می‌کشند اما داشتن یک درآمد قابل قبول دغدغه بسیاری از مردم در جامعه است و همه به نحوی به دنبال پیدا کردن روش‌هایی برای کسب درآمد هستند. زنان خانه‌دار و دارای فرزند کوچک، دانشجویان و بازنشستگان از جمله کسانی هستند که از مشاغل خانگی برای کسب درآمد خود استفاده می‌کنند. برای شروع اینگونه فعالیت‌ها نیازی به داشتن تخصص بالایی ندارید و می‌توانید با کمترین امکانات و هزینه شغل خانگی خود را راه بیندازید. اینترنت، کامپیوتر یا گوشی می‌توانند ابزارهای اولیه برای بسیاری از این مشاغل باشند. در ادامه با تعدادی از این فعالیت‌ها آشنا می‌شویم.

بازاریابی از شبکه های اجتماعی

تلفن همراه هوشمند جزو آن دسته از وسایلی است که امروزه آن را در دست هرکسی از کوچک تا بزرگ می‌بینیم. با توجه به اینکه شبکه های اجتماعی مختلفی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، تلگرام و … روی کار آمده‌اند، افراد بیشترین زمان خود در طول روز را در این شبکه ها سپری می‌کنند. بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی یکی از جدیدترین مشاغل خانگی برای داشتن درآمد است. شما می‌توانید با تولید محتوا در این رسانه‌های اجتماعی برای خود اشتغال زایی ایجاد کنید. دریافت آگهی برای نشان دادن در کانال‌های خود یکی از راه‌های کسب درآمد در این حرفه است.

نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه‌ای

بازاریابی شبکه‌ای نوعی دیگر از مشاغل خانگی است که به روابط عمومی بالا نیاز دارد. در این نوع از بازاریابی شما یک محصول را از شرکت تهیه می‌کنید و شروع به معرفی آن به دیگران می‌کنید تا بتوانید آن را به فروش برسانید. برای این شغل در ابتدا کمی نیاز به صرف هزینه دارید اما با گذشت مدت زمانی می‌توانید شاهد کسب درآمد بالا از این روش باشید.

آشنایی با مشاغل خانگی پردرآمد

فعالیت‌های گرافیکی و طراحی

اگر تا حدودی با نرم‌افزارهای گرافیکی آشنا باشید و کمی هم ذوق هنری داشته باشید، فعالیت‌های گرافیکی می‌توانند بهترین فعالیت در بین مشاغل خانگی برای شما باشند. بسیاری از افراد هستند که برای تبلیغ کسب و کارهای خود به دنبال طراحی پوستر، کارت ویزیت، تراکت و … هستند و این می‌تواند فرصت خوبی برای شما باشد. اگر با نرم‌افزارهای گرافیکی آشنا نیستید، می‌توانید با دیدن فیلم‌های آموزشی یا شرکت در دوره‌های کوتاه مدت این حرفه را یاد بگیرید.

تدریس درس‌های مدرسه

همه ما در دوران تحصیلی خود برای یک بار نیز از معلم‌های تقویتی برای درس‌هایی مانند زبان انگلیسی، فیزیک، ریاضی و … کمک گرفته‌ایم. اگر رشته تحصیلی شما با دروسی که دانش آموزان در مدارس می‌خوانند، مطابقت دارد می‌توانید از این دانش به عنوان یکی از فعالیت‌های مشاغل خانگی استفاده کنید و به صورت آنلاین یا فایل صوتی، اطلاعاتی را در اختیار دانش آموزان قرار دهید و برای خود کسب درآمد کنید.

آشپزی کردن

پخت غذاهای خانگی و آشپزی کردن به یکی از محبوب‌ترین مشاغل خانگی در سال‌های اخیر تبدیل شده است. برای شروع این کار کافی است کمی مهارت و سلیقه در آشپز داشته باشید. شاید در ابتدا این کار با موانع و مشکلات زیادی رو به رو شوید اما با گذر زمان می‌توانید افزایش یافتن تعداد مشتریان خود را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید محصولات دیگر خود را مانند ترشی در کنار غذاهای خود بفروش برسانید.

مشاوره شروع یک کسب و کار جدید

همه ما ممکن است در یک زمینه بهترین و حرفه‌ای‌ترین باشیم و افرادی باشند که نیاز به کمک ما در آن حرفه داشته باشند. مشاوره دادن به افراد برای شروع یک کسب و کاری که شما نیز در آن تخصص دارید از جمله مشاغل خانگی محسوب می‌شود. اگر کسی می‌خواهد یک فعالیت جدید را شروع کند و یا با مشکلی مواجه شده است، شما می‌توانید با قرار دادن اطلاعات خود در اختیار آن‌ها کسب درآمد کنید. داشتن روابط عمومی بالا و قدرت بیان خوب از مهمترین ابزارها برای شروع این فعالیت است.

آشنایی با مشاغل خانگی پردرآمد

تولید محتوا و نویسندگی

اگر کمی با دنیای دیجیتال مارکتینگ آشنایی داشته باشید، حتما با اهمیت تولید محتوا متنی با کیفیت در سایت‌ها و میزان تاثیر آن‌ها در سئو و افزایش فروش از طریق آن‌ها آشنا هستید. امروزه نویسندگان متعددی مطالب خود را در اختیار وب سایت ها قرار می‌دهند و از طریق آن کسب درآمد می‌کنند. برای نویسندگی کافی است کمی علاقه، خلاقیت، دانش کافی نسبت به قوانین نگارشی داشته باشید.

زیورآلات تزیینی

ساخت زیورآلات یکی دیگر از مشاغل خانگی محسوب می‌شود. برای شروع این کار به کمی سلیقه و بودجه برای خرید عمده وسایل اولیه کار نیاز دارید. برای فروش محصولات خود نیز می‌توانید از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید. 

پرورش دادن گیاهان خانگی

از دیگر مشاغل خانگی می‌توان به پرورش دادن گیاهانی مانند گیاهان دارویی و تزیینی اشاره کرد. برای این کار نیاز به فضای مناسب و دانش کافی درباره نحوه پرورش گیاهان دارید. پرورش کاکتوس و درست کردن تراریوم نیز می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شروع یک کسب و کار جدید باشد.

ساخت عروسک

از دیگر مشاغل خانگی که می‌تواند در کسب درآمد به شما کمک کند، عروسک سازی است. برای شروع این کسب و کار تنها به کمی استعداد در یادگیری آموزش‌های جدید و ابزار نیاز دارید.

ساخت صنایع دستی

ایران با تنوع فرهنگی که دارد دارای صنایع دستی مختلف و زیبایی در هر شهر خود است. کافی است کمی درباره صنایع دستی شهر خود یا دیگر شهرها تحقیق کنید و با آموزشی کوتاه شروع به ساخت آن‌ها کنید. قلم زنی، نقاشی، خوشنویسی، میناکاری و … از انواع صنایع دستی هستند که می‌توان با یاد گرفتن آن‌ها یک کسب و کار خانگی را شروع کرد. همچنین آموزش دادن ساخت این صنایع در زیر مجموعه مشاغل خانگی قرار می‌گیرد.

راه‌اندازی مزون خانگی

راه‌اندازی یک مزون در خانه می‌تواند از زیر مجموعه فعالیت‌های مشاغل خانگی باشد. برای این کار تنها نیاز است اجناس خود را از شهرهایی مانند ترکیه، دبی، کیش، قشم و … بیاورید و با اختصاص دادن یک اتاق برای فروش آن‌ها برای خود کسب درآمد داشته باشید.

داشتن مهارت در کامپیوتر و نرم‌افزارهای کامپیوتری

طراحی وب سایت و آموزش مجازی بسیار از نرم‌افزارها مانند فتوشاپ، برنامه نویسی و … می توانند جزو مشاغل خانگی محسوب شوند. برای شروع این کار تنها به یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ احتیاج دارید.

آرایشگری در خانه

یکی دیگر از مشاغل خانگی که به علاقه نیاز دارد، آرایشگری و انجام دادن سایر خدمات زیبایی مانند پاکسازی پوست است. برای شروع این کار اگر آموزش‌های لازم را بلد نیستید، می‌توانید با شرکت در کلاس‌ها اصول پایه این حرفه را یاد بگیرید و سپس با اجاره کردن یک فضای کوچک یا اختصاص دادن یکی از اتاق‌های منزلتانM شروع به فعالیت کنید. خدمات کاشت ناخن، خدمات مژه، اصلاح ابرو و صورت از زیر مجموعه‌های این کار هستند.

تایپ کردن و وارد کردن داده‌ها

شاید تصور کنید امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند کارهایی مانند وارد کردن اطلاعات و تایپ کردن را خودشان انجام دهند اما برخی از آن‌ها نیز زمان کافی برای این کار را ندارند. شما می‌توانید با یادگیری مهارت‌های تایپ صحیح از این کار به عنوان یکی از مشاغل خانگی پردرآمد برای خود استفاده کنید. برای شروع این کار تنها نیاز به یک کامپیوتر دارید.

آشنایی با مشاغل خانگی پردرآمد

خیاطی کردن

از دیگر نمونه‌های مشاغل خانگی می‌توان به خیاطی کردن اشاره کرد. اگر با دوخت و دوز آشنایی دارید، کافی است یک چرخ خیاطی تهیه کنید و شروع به کار شوید. همچنین می‌توانید قبل از شروع به کلاس‌های آموزشی بروید و مهارت‌های لازم را کسب کنید.

نماینده خدمات مشتریان شوید

از دیگر فعالیت‌هایی که در حوزه مشاغل خانگی قرار می‌گیرد، نماینده خدمات مشتری است. برای این کار کافی است روابط عمومی بالایی داشته باشید و بتوانید در حین صحبت کردن با تلفن با کامپیوتر نیز کار کنید. با جستجو در اینترنت یا مراجعه حضوری به شرکت‌ها می‌توانید شرکت مناسب خود را پیدا کنید.

نقاشی کردن

این روزها همه به دنبال دادن هدیه‌هایی متفاوت به یکدیگر هستند، هدیه‌هایی که بتوان از آن‌ها برای مدت طولانی نگه‌داری کرد. اگر استعدادی در زمینه کشیدن نقاشی دارید به شما توصیه می‌کنم، حتما از این استعداد برای شروع یک کسب و کار جدید استفاده کنید. شما می‌توانید تابلوهای خود را به صورت اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی به فروش برسانید و درآمد مناسبی برای خود کسب کنید.

پرورش قارچ و فلفل دلمه‌ای

از دیگر مشاغل خانگی که امروزه بسیار گسترش یافته پرورش دادن قارچ است. برای شروع این کار کافی است از شرایط رشد و پرورش گیاهان اطلاع داشته باشید. پرورش فلفل دلمه‌ای نیز به تازگی شروع شده است و افراد بسیاری علاقه به پرورش آن دارند. برای شروع این حرفه به یک فضای کافی با نور مناسب نیاز دارید.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا تعدادی از مشاغل خانگی که می‌توان به کمک آن‌ها به کسب درآمد رسید را به شما معرفی کنیم اما نکته مهم که درباره این نوع فعالیت‌ها باید در نظر گرفت، این است که این مشاغل به هیچ عنوان از نظر جنسیتی قابل تفکیک نیستند و هر فعالیتی را چه خانم‌ها و چه آقایان می‌توانند انجام دهند. شما نیز اگر تا به امروز از این فعالیت‌ها برای کسب درآمد خود استفاده کرده‌اید تجربه شروع فعالیت خود و موانع آن کار را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.