انعطاف پذیری در شرایط سخت کلید موفقیت در افراد مشهور

0 607

وقتی با زندگی نامه ی افراد مشهور مواجه می شویم و اطلاعاتی راجع به زندگی برخی از آن ها بدست می آوریم متوجه می شویم که بسیاری از این افراد زندگی بسیار سختی را گذرانده اند و یا به زبان دیگر انعطاف پذیری خود را در تمامی مراحل زندگی حفظ کرده اند که همین کلید موفقیت آن ها در مراحل مختلف بوده است.

کتاب هایی وجود دارد که کودکی بسیاری از افراد مشهور را مورد مطالعه قرار داده است وبه نتایجی دست پیدا کرده اند که بیش از هفتادو پنج درصد از افراد مشهور دارای کودکی سختی بوده اند. این انعطاف پذیری در شرایط سخت زندگی در بسیاری از افراد سبب می شود که با سرسختی بیشتری به ادامه زندگی بپر دازند.

کلید موفقیت یکی از افراد مشهور

یکی از این 300 نفری که کودکی و گذشته سختی داشته اند و به مشهوریت دست پیدا کرده اند فریدا کالو یک نقاش بسیار موفق بوده است. او در کودکی زندگی سختی داشته و پدرش در آن دوران دچار ورشکستگی شده بود. در همان سال ها بوده است که فریدا کالو دچار تصادف وحشتناکی می شود که ستون فقرات او را دچار آسیب های جدی می کند و تا مدتی توانایی راه رفتن را از او میگیرد ولی در همان حال نیز دست از تلاش در زمینه نقاشی بر نداشته است و باعث شده با قدرت بیشتری ادامه دهد.

همه دردهای او تا زمان مرگ همراه بوده و سختی های بی شماری کشیده بود که در همان حال توانسته سبکی نو بوجود بیاورد.

کلید موفقیت افراد مشهور

این انعطاف پذیری در بسیاری از زندگی مردم عادی هم وجود دارد که خود را به همه شرایط سخت و بد بختی ها و فشار روحی انعطاف پذیر می کنند. این افراد با سازگاری های طولانی مدت و قابلیت ارتجاعی در مقابله با سختی ها دارای قدرت بسیار زیادی می شوند و اصطلاح جنگو را از آن خود می کنند.تا حدی که این خاصیت به یک سبکی از زندگی برای این افراد در می آید.

جملات انگیزشی زیادی را از این افراد مشهور می شنویم از جمله : “من میتوانم در مقابل سختی ها امید خود را حفظ کنم و به تلاش خود ادامه می دهم.”

این گونه جملات که:” هر چقدر زندگی سخت تر باشد من به تلاش خود ادامه می دهم و هیچگاه از مشکلات فرار نمی کنم و تسلیم نمی شوم.”

در بسیاری از موارد روانشناسان این شخصیت جنگجو را درون افراد مشهور، مساله ای مهم در موفقیت های آینده فرد می دانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.