ساده ترین نکات برای شروع عکاسی

0 1,238

خیلی از افراد به عکاسی علاقه زیادی دارند و یک دوربین عکاسی می خرند و شروع به عکاسی کردن می کنند. این افراد توانایی رفتن به کلاس های عکاسی را ندارند و نمی توانند در دانشگاه به تحصیل رشته عکاسی بپردازند. اما نیاز است که اصول اولیه عکاسی را بشناسند. ما در این مقاله سعی می کنیم یک سری نکات را برای شروع عکاسی، این هنر زیبا به شما توضیح دهیم.

شروع عکاسی

برای شروع عکاسی کردن اصلا توانایی خود را دست کم نگیرید

در شروع عکاسی چیزی که در ابتدای کار به شما نیرو می دهد این است که اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. برای بالا بردن اعتماد به نفستان در عکاسی نیاز است زیاد عکس بیاندازید. وقت زیادی را در این هنر صرف کنید تا بتوانید اشکالات خود را در این هنر بشناسید و با این تکنیک اعتماد به نفس خود را نیز می توانید بالا ببرید.

در محیط های مختلفی حاضر شوید و عکاسی را انجام دهید. افکت های مختلف را امتحان کنید تا با دوربین عکاسی خود امتحان کنید. همواره سعی کنید موضوع های مختلفی را در عکاسی انتخاب کنید و ساعت ها مشغول عکاسی باشد. حتی در تولد دوستان خود با دوربین حاضر شوید و عکاسی کنید. بدین صورت با تمرین زیاد می توانید در عکاسی مهارت کسب کنید.

همیشه برای شروع عکاسی برنامه ریزی کنید

از قبل برای عکس گرفتن آماده باشید. هیچ کدام از عکاس ها به طور ناگهانی شروع به عکاسی نمی کنند. برای اینکار سوژه های مختلف را آماده کنید و با آمادگی کامل در محل حضور پیدا کنید و مشغول به عکاسی شوید. حتما ابزار مختلفی را برای شروع عکاسی بکار بگیرید. اگر با گوشی خود که دوربین با کیفتی دارد می خواهید برای عکاسی استفاده کنید می توانید از اپلیکیشن های فیلتر های مشخصی استفاده کنید. این اپلیکیشن ها در گوشی همراه شما نصب می شوند.

عکاسی

نورمناسب درعکاسی

می توانید در طول روز از نورهای طبیعی استفاده کنید، البته در نظر داشته باشید که نور زیادی باعث می شود که عکسها دارای نور بدی باشد. پس برای عکس های خود با نور های متفاوت در روز زمانبندی کنید.

ساعت های اولیه طلوع آفتاب ساعت های بسیار مناسبی برای شروع عکاسی هستند. در این ساعت ها می توانید عکس های زیبایی داشته باشید.

هم چنین در ساعت های قبل از غروب آفتاب نیز همین شرایط پا بر جاست. برای شروع عکاسی در مکان های بسته نیز از نورهای مصنوعی استفاده کنید و حواستان به فاصله نورها از سوژه و همچنین زاویه تابش آن باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.