سه راه برای یافتن رهبر درون شرکت

0 520

درون شرکت های موفق مدیران بالقوه فراوانی وجود دارند که در صورت خوش شانس بودن، با آن ها رو به رو خواهید شد. بسیاری از این رهبران ایده های دگرگون کننده ای دارند که با استفاده از آن ها شرکت می تواند به موفقیت های چشم گیری دست یابد. برای یافتن چنین افرادی تنها نمی توان در میان مدیران جستجو کرد زیرا ممکن است، این افراد در هر سطحی از سازمان قرار گرفته باشند. یافتن چنین افرادی منوط به آن است که شما در کجا و به دنبال به چه کسی هستید.

یافتن رهبر درون شرکت

یافتن رهبر درون شرکت با توجه به خصوصیات فردی

یکی از مهم ترین شاخص ها برای یافتن رهبر درون شرکت، تمایل به کار کردن است. رهبران واقعی نسبت به انجام کار خود متعهد هستند، این افراد برای رسیدن به اهداف آینده خود و سازمان تلاش می کنند. بایستی افزود که رهبران به صورت مداوم در تلاش برای بهتر شدند هستند و سعی می کنند تا توانایی های خود را بهتر بشناسند. افراد عادی معمولا به دنبال ستایش شدن هستند و از انتقاد دوری می کنند، این درحالی است که رهبران هیچ یک از خصوصیات ذکر شده را ندارند.

نکته قابل توجه آن است که رهبران برای صداقت ارزش قائل هستند و بر این موضوع اعتقاد دارند که برقراری یک ارتباط خوب کلید بهود است. هر چند که ارتباط های به وجود آمده ممکن است، بازخورد مثبت یا منفی به همراه داشته باشند. افرادی که به دنبال موفقیت در زندگی و کار خود هستند، باید تمایل به برقراری ارتباط داشته باشند و بازخورد آن را بپذیرند و همچنین برای رسیدن به اهداف خود سخت تلاش می کنند.

آگاهی از ویژگی های ذکر شده در بالا در رابطه با رهبران این امکان را برای شما فراهم می آورد تا بتوانید بهتر گزینه های احتمالی درون شرکت خود را شناسایی کنید.

یافتن رهبر

راهکارهای یافتن رهبر بالقوه

با راهکارهایی که در ادامه ذکر شده، می توان رهبران بالقوه در شرکت خود را شناسایی کرد و در آینده برای دستیابی به موفقیت از آن ها بهره مند شد:

۱٫ ایجاد یک برنامه مربیگری

مربیگری ( منتورینگ ) برنامه است که می تواند برای شرکت و تیم شما فرصت های بسیاری را برای یافتن رهبر به ارمغان آورد. در مرحله اول بایستی از میان کارکنان، افرادی که دارای سابقه بیشتری هستند و به مربیگری تمایل دارند را انتخاب کنید. مسلما این افراد کاندیداهای خوبی برای رهبری هستند زیرا آن ها برای آموزش به دیگران تمایل دارند. همچنین این افراد از توانایی کافی برای مربیگری نیز برخوردار هستند زیرا بازخوردها را می پذیرند و می توانند به خوبی ارتباط برقرار کنند.

می توان افزود که برنامه منتورینگ امکان شناسایی رهبران بالقوه را از میان افراد متخصص فراهم می آورد و همچنین سبب می گردد تا برای کارفرمایان بتوانند ویژگی هایی که موجب موفقیت در این افراد می شود را پرورش دهند. این برنامه امکانی را فراهم می آورد تا بتوان از رضایت کارکنان در شرکت نیز مطلع شد.

۲٫ رویدادهایی را در محل شرکت برگذار کنید

شما بایستی قبل از برگذاری رویداد داخلی درون شرکت خود، رویدادی را تصور کنید که در آن بنیانگذاران برای سرمایه گذاری پر سود امیدوار هستند. این بدان معناست که شما با برگذاری رویداد داخلی درون شرکت باید برای یافتن رهبران بالقوه بسیار امیدوار باشید. رویداد داخلی را می توان در هر زمانی حتی پایان وقت اداری یا آخر هفته نیز برگذار کرد و از تمام کارکنان برای شرکت در آن دعوت به عمل آورد.

هدف اصلی از برگذاری رویداد داخلی آن است که بتوان میزان همکاری و همچنین دستاوردهای شرکت را به نمایش گذاشت و این فرصت را برای کارکنان به ارمغان آورد تا بتوانند دیدگاه های خود را در رابطه با شرکت با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

این موضوع کاملا اثبات شده است که کارکنان شما ایده های ناب و منحصر به فردی برای بهبود روند فعالیت شرکت خواهند داشت. از جمله مواردی که ذهن کارکنان را به خود بسیار مشغول می کند، شامل افزایش اعتبار شرکت، توسعه کسب و کار و از این قبیل موارد است. برگذاری این رویداد این امکان را فراهم می آورد تا بتوان با ایده های جدیدی رو به رو شد و رهبران بالقوه را نیز شناسایی کرد.

۳٫ دعوت از کارکنان برای تولید محتوا

محتوا برای به اشتراک گذاری ایده ها، ارتباط با مخاطبین و یافتن رهبر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این موضوعی است که رهبران در طول روز با آن بسیار سر و کار خواهند داشت. از کارکنان خود دعوت به عمل آورید تا با کمک کارشناسان بتوانند ایده های کارآمد خود در رابطه با رهبری را بنویسند. نکته ای که دارای اهمیت است آن است که هرگز نباید از کارکنان انتظار یک نویسنده با تجربه را داشته باشید. سپس ایده های قانع کننده و مطلوب را می توان در قالب یک محتوا ارزشمند که همسو با اهداف شرکت است، به نمایش گذاشت و موجب ترغیب کارکنان گردید. انجام این اقدام سبب می گردد تا رهبران بالقوه آینده برای تبدیل ایده های خود به محتوای علمی، ارزشمند و سودمند که مناسب مخاطبین است، بسیار تلاش می کنند.

باید به این نکته بسیار دقت داشت که نباید به دنبال رهبران تنها با کت و شلوار و لباس های رسمی بود زیرا رهبران ممکن است، در هر لباس و شخصیتی یافت شوند. انجام گام های بالا این امکان را برای شما فراهم  می آورد تا بتوانید از منابع انسانی خود موثرترین بهره را ببرید و بتوانید با اجرای این استراتژی از مهارت های افراد درون سازمان مطلع شوید. رهبری تنها یک عنوان ساده نیست و مسئله مهم تعهد و عمل است. با یافتن رهبران شایسته می توان موجب افزایش پتانسیل شرکت ها گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.