نکات مهم در شروع کسب و کار اینترنتی

0 1,281

کسب و کار اینترنتی از موضوعاتی است که در سال های اخیر به آن بسیار توجه شده است و به همین جهت به منظور شروع آن باید به نکات مختلف و مهم در این رابطه بسیار دقت شود. بسیاری از افراد امروزه به دنبال راهی برای راه اندازی کسب و کار خود هستند و در این راستا باید به نکات مختلف توجه ویژه ای داشته باشند تا بتوانند به موفقیت دست یابند.

کسب و کار اینترنتی

به منظور راه اندازی کسب و کار اینترنتی قبل از اقدامی بایستی در ابتدا حوزه فعالیت مشخص گردد. با مشخص شدن حوزه فعالیت می توان با مطالعه و دقت تمامی مراحل بعدی را پشت سر گذاشت و به کسب و کاری موفق دست یافت.

اولین نکات در شروع کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

1.     انتخاب نام و عنوان دامنه مناسب برای کسب و کار

حیاتی ترین و واجب ترین اقدام برای شروع کسب و کار انتخاب نام مناسب می باشد. این نام، نام دامنه سایت کسب و کار نیز می باشد. به همین علت بایستی در جست و جوی نامی بود که ساده، صریح، روان باشد و برای همیشه در ذهن مخاطب جای گیرد. همچنین انتخاب نام بایستی متناسب با چشم اندازه کسب و کار باشد تا در صورت اضافه شدن کالا یا خدمات دیگر تناقض نداشته باشد. انتخاب نام مناسب بر برندینگ تاثیر مستقیمی به همراه خواهد داشت.

کسب و کار اینترنتی

2.     انتخاب هاست مناسب

در انتخاب هاست باید توجه ویژه ای داشت تا بتوان هاستی را انتخاب نمود که قابل اعتماد است. در انتخاب هاست نکاتی از جمله کشور میزبان، سرعت سرور و هاست، پک آپ گیری خودکار، سایت هایی که از این هاست استفاده کرده اند، میزان آپ تایم و همچنین پشتیبانی مناسب سایت بایستی مورد بررسی قرار گیرد.

کسب و کار اینترنتی

3.     طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

در صورتی که کسب و کار برای اولین بار ارائه می شود، بایستی با برونسپاری اقدام به طراحی سایت مناسب و خاص نمود. در این مواقع نیاز به طراحی سیستم جدید و منحصر به فرد می باشد و به همین جهت باید از افراد متخصص در این زمینه بهره گرفته شود. در صورتی که کسب و کار خدمات و محصولات خاص و جدیدی ندارید، نیازی به طراحی سیستم جدید نیز نخواهد بود و می توان از سیستم های مدیریت محتوا CMS استفاده کرد.

کسب و کار اینترنتی

4.     سئو

پس از طراحی سایت و راه اندازی آن نیاز به ترافیک می باشد. افزایش ترافیک سایت کار ساده و آسانی نیز و به همین جهت در این زمینه نیز بایستی از متخصصان سئو بهره مند شد. این افراد با مهارتی که از آن برخوردار هستند، سبب می گردند تا ترافیک سایت افزایش پیدا کند و سایت بتواند رتبه های برتری را در موتورهای جست و جو به خود اختصاص دهد. سئو روشی است که با بهره گیری از آن می توان موجب افزایش اعتبار سایت گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.