فراونی آب در ماه حتی بیشتر از تصور ما

0 1,442

فراونی آب در ماه خیلی بیشتر از تصور ما است، در گذشته تحقیقات نشان می دادند که در روی ماه مقدار کمی آب قرار دارد. اما امروزه دانشمندان به تحقیقاتی دست پیدا کرده اند که حاکی این قضیه است که فراونی آب در ماه بیشتر از آنچه که قبلا تصور می کردیم، وجود خواهد داشت.در این مقاله سعی می کنیم بر روی این موضوع که چه میزان آب بروی ماه وجود  دارد شرح دهیم. با ما همراه باشید.

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که دانه هایی شیشه بر روی ماه وجود دارند که دارای ذرات آب هستند.این دانه ها بوسیله ی ماهواره ایی که به دور ماه می گردد بدست آمده است.این دانه و یا سنگ ها مواد آلی هستند که میلیارد ها سال قبل که به وسیله ی انفجاری بر روی ماه پدید آمدند و بیرون ریخته شده اند.

آزمایشات دانشمندان بر روی این ذرات شیشه ای نشان داده است که این ذرات شیشه ای دارای آب هستند.مساله ای که وجود دارد این است که دانشمندان نمی توانند مقدار دقیق آب را بر روی ماه تخمین بزنند.ولی تحقیقاتشان نشان می دهد که این فراونی آب در ماه بر روی دو قطب آن بیشتر وجود دارد.

فراونی آب در ماه

میزان فراونی آب در ماه

در گذشته داده های بدست آمده از ماهواره ها حاکی از آن بوده که مقدار آب ذخیره شده در شیشه ها بر روی ماه مقدار کمی است.ولی اکنون دانشمندان به وسیله ی یک ماهواره ی هندی جای دقیق این شیشه های حاوی آب را یافته اند و مطمئن هستند که فراونی آب در ماه خیلی بیشتر است.

دانشمندان در گذشته بر این عقیده بوده اند که قمر زمین یعنی ماه خشک است و هیچ اثری از آب بر روی آن وجود ندارد.ولی در سال 1970 ماهواره ای به نام آپولو را به ماه فرستادند و تحقیقات بدست آمده نشان دهنده ی این بوده که شیشه هایی وجود دارد که از جنس آب بر روی ماه هستند.

این تحقیقات و اکتشافات بسیار ارزشمندی هست که انسان ها به آن دست پیدا کرده اند.زیرا همین میزان آب برای مردم روی کره زمین می تواند بسیار ارزشمند باشد.کره ی زمین رو به خشکی می رود و در نسل هی بعدی ما با بی آبی روبرو می شوند.این کشف ها باعث می شوند که با پیشرفته تر شدن تکلنولوژی و با سفرهای دیگر بر روی ماه بتوانند آب موجود بر روی آن را برای مصارف انسان ها به کره زمین بیاوریم و بتوانیم با استفاده از آنها به حیات روی کره ی زمین ادامه دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.