راهنمای کامل نگهداری از باتری لپ تاپ

0 1,286

همانطور که می دانید باتری لپ تاپ و لوازم برقی دیگر پس از مدتی با استفاده زیاد خراب می شوند. ما میتوانیم با انجام راهکار هایی از خراب شدن آن جلوگیری کنیم یا آن را به تعویق بیاندازیم. در این مقاله سعی کردیم راهکارهایی به شما ارائه دهیم تا از باتری لپ تاپ خود به خوبی نگه داری کنید.

باتری لپ تاپ

راهکارهایی برای نگهداری باتری لپ تاپ

  1. همیشه این سوال برای کاربران پیش می آید که ابتدا فیش را به برق بزنید بعد به لپ تاپ یا بالعکس؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بهتر است ابتدا سیم را به پریز برق وصل کنید سپس سمت دیگر فیش را به لپ تاپ وصل کنید. این کار از نواسانات برقی جلوگیری می کند.
  2. برای اینکه دفعه اول می خواهید باتری لپ تاپ را شارژ کنید اجازه دهید لپ تاپ تا 12 ساعت در شارژ باقی بماند حتی اگر شارژ آن سبز شده باشد. در ضمن قبل از اینکه به شارژ بزنید شارژ باتری شما باید کاملا تمام شده باشد به طوری که سیستم خاموش شود.
  3. برخی از کاربران این سوال را دارند که برای هر بار شارژ، شارژ باتری لپ تاپ باید به صورت کامل تخلیه شود؟ این یک دانسته بسیار غلطی است که در اختیار برخی کاربران قرار داده شده است برای هر بار شارژ کردن نیازی نیست که باتری کاملا تخلیه شود. اتفاقا خیلی هم برای باتری مضر است. باتری لپ تاپ خود را تا زمانی که شارژ آن کاملا تخلیه نشده باید به شارژ زد.
  4. تا حد امکان می توانید بجای استفاده از باتری در جاهایی که دسترسی به برق دارید از آداپتور استفاده کنید.
  5. می توانید با کم کردن نور صفحه نمایش مصرف باتری لپ تاپ خود را کاهش دهید. تا حد ممکن آن را کمتر کنید. با اینکار از صدمه به چشمان خود نیز جلوگیری می کنید.
  6. تنظیمات و برنامه هایی که در لپ تاپ وجود دارد را چک کنید. اگر تنظیماتی هست که از باتری خیلی استفاده می کند در زمان هایی که از آن برنامه استفاده نمی کنید تنظیماتش را قطع کنید، مانند تنظیمات بلوتوث و یا وای فای این ها برنامه هایی هستند که از باتری خیلی زیاد استفاده می کنند.
  7. سعی کنید یک باتری دیگر تهیه کنید و هر دوی آن ها استفاده کنید.این باتری ها را به صورت نوبتی استفاده کنید. این کار باعث می شود که طول عمر هر دو باتری شما افزایش پیدا کند.
  8. در هر لحظه از چند برنامه با هم استفاده نکنید و برنامه های اضافی را ببندید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.