بهترین استراتژی ارزیابی شرکت شما چیست؟

0 708

استراتژی ارزیابی شرکت بسیاری وجود دارند که شرکت ها می توانند بر اساس این استراتژی ها به هدف خود نزدیک تر شوند و یا دورتر. تعیین یک استراتژی ارزیابی شرکت مناسب برای شرکت ها یکی از مسائل سخت می باشد. بنابراین باید اطلاعات کافی در مورد استراتژی ارزیابی شرکت خود داشته باشید. در این مقاله سعی داریم به بررسی این موارد بپردازیم با ما همراه باشید.

انواع استراتژی ارزیابی شرکت

در ادامه خواهیم دید که کلا چند نوع استراتژی وجود دارد:

  • استراتژی که در آن کسب و کار فقط معطوف به کالا ها هستند. به این نوع استراتژی کالا محوری می گویند. یعنی شرکت به موارد دیگری مانند کاربران خود و یا حتی رقیبان خود توجهی نمی کند فقط محور اصلی این استراتژی کالا می باشد.
  • یک نوع دیگری از استراتژی ارزیابی شرکت وجود دارد که بر خلاف قبلی فقط به رقیبان خود توجه می کند و همواره سعی می کند در لیست شرکت های مشابه در صدر باقی بماند و همه توجه خود را بر رقیبان معطوف کرده است.
  • استراتژی ارزیابی شرکت دیگر استراتژی مشتری محوری نام دارد. در این نوع استراتژی فقط به مشتریان توجه می شود تا خدماتی که شرکت یا سازمان ارائه می دهد مطابق خواسته های مشتریان باشند.
  • استراتژی بازار محوری به منظور این است که دو استراتژی رقیب محوری و مشتری محوری با یکدیگر ترکیب شوند، هم به نیاز مشتریان دقت دارند و هم به رقیبان خود تا کسی از آن ها بالاتر نرود.
  • مورد آخر استراتژی ارزیابی شرکت، استراتژی ای است که در آن شرکت ها دارای مدیرانی هستند که چشم انداز آینده شرکت ها را می بینند و باعث رشد توسعه یافته و پایدار در شرکت می شوند. با این اهداف می توانند در بازار موفقیت های بسیاری داشته باشند زیرا همواره در صدد آموزش های نوین برای شرکت و درآمد زایی های بالایی می باشند.
    استراتژی ارزیابی شرکت

حال باید به این مساله بپردازیم که یک استراتژی خوب در یک سازمان چگونه کار می کند؟

  • ابتدا مشتریان خود را بشناسید و مناسب آن خدمات و محصولات مورد نیازشان را تولید کنید. در این راستا می توانید برنامه و برنامه ریزی هایی برای توسعه کسب و کار داشته باشید و حتما رقابت سالمی نیز داشته باشید.
  • هدف خود را معین کنید و چشم انداز هایی برای آینده داشته باشد و اهداف خود را طبق سال های متوالی تعیین کنید.
  • سرمایه مورد نیاز برای کسب و کار خود را تخمین بزنید و سرمایه گذاران مناسبی انتخاب نمایید.
  • زمان برگشت سرمایه و سود کار خود را تخمین بزنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.