انواع محتوا جهت جذب کاربر هدفمند در بازاریابی محتوایی

0 590

امروزه بازاریابی محتوا به یکی از قدرتمندترین استراتژی بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها تبدیل شده است. با این حال زمانی که استراتژی خود را توسعه می‌دهید، می‌توانید تصمیم بگیرد که کدام انواع محتوا برای کسب و کار شما مناسب است. کدام  انواع محتوا می‌تواند مخاطب بیشتری برای شما جذب کند و با مخاطبان بیشتری می توانید ارتباط برقرار کنید؟ و یا حتی این را در نظر بگیرید که کدام محتوا برای فروش محصولات و خدمات شما بهتر خواهد بود؟

در مقاله زیر درباره انواع بازاریابی محتوا و استفاده هر کدام برای نحوه تعامل با مشتریان و افزایش فروش صحبت خواهیم کرد.

انواع محتوا در بازاریابی محتوا کدامند؟

1.وبلاگ

وبلاگ نویسی یکی از محبوب‌ترین بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای کوچک است. وبلاگ‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود موتورهای جستجو هستند و موتورهای جستجو را به سمت ترافیک بیشتری هدایت می‌کنند. وبلاگ‌ها به شما کمک می‌کنند که بازاریابی محدود خود را با تکمیل هرگونه تبلیغات با محتوای ورودی به بهترین وجه استفاده کنید.

2. ویدیو

اگر می‌خواهید در بازاریابی دیجیتال راهی برای رقابت با رقبای خود پیدا کنید بسیار ضروری و مهم است، که بتوانید راهی پیدا کنید تا بتوانید مخاطبان مورد نظرتان را جذب کنید و آن‌ها را درگیر کنید. بازدیدکنندگان امروزه سایت ها مشاهده ویدیو را بیش از هر زمان دیگر مهم می‌دانند. این موضوع باعث شده است که حدود یک سوم فعالیت‌های آنلاین صرف تماشای ویدیو در وب سایت ها شود. این واقعیت باعث شده است که بازیابی ویدیو یکی از بهترین بازاریابی محتوا برای دستیابی به هدف مشتریان شما باشد.

یکی از انواع محتوا در بازاریابی محتوا، محتوای ویدیو است. در واقع می‌توان گفت ویدیو یکی از تکنیک‌های بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای کوچک است، زیرا این نوع از بازاریابی محتوا بازده جذب سرمایه گذاری را فراهم می‌کند. ویدیوها حدود 105 درصد به افزایش زمان صرف شده در وب سایت ‌ها کمک خواهد کرد. قبل از تصمیم‌گیری به استفاده از بازاریابی ویدیو این را باید در نظر بگیرید که چه نوع موضوعی برای مخاطبین شما جذاب خواهد بود. استفاده از فیلم‌های جذاب و کوتاه در این نوع بازاریابی به شما کمک بسیاری برای جذب مخاطبان خواهد کرد. حتی چگونگی نمایش فیلم‌ها و موضوعی که قرار است برای مخاطب در نظر بگیرید، تاثیر بسیار زیادی در تصمیم‌گیری خرید در میان مشتریان خواهد داشت.

3. اینفوگرافیک

یکی دیگر از انواع محتوا در بازاریابی محتوا که اهمیت چندانی دارند، اینفوگرافیک‌ها هستند. واژه اینفوگرافیک از تلفیق دو کلمه information و Graphic به معنای اطلاع رسانی و انتقال مطالب از طریق نمودارها و اشکال مختلف است. به عبارت ساده‌تر اینفوگرافیک‌ها به کمک عناصر بصری مانند نمودارها، جداول، نقشه و دیاگرام سعی می‌کنند مطالب و موضوعات را به گونه‌ای تصویری به مخاطب انتقال دهند تا پیام اصلی موضوع به شیوه‌ای قابل فهم برای او بیان شود. در واقع استفاده از این اشکال های مختلف به مخاطب کمک می‌کند درک بیشتری از موضوعی که ارائه می‌شود را داشته باشد. در اینجا با ذکر یک مثال اینفوگرافیک را برایتان توضیح خواهیم داد.

اینفوگرافیک

در این اینفوگرافیک روند افزایش طلاق و ازدواج طی 6 سال اخیر به طور کامل توضیح داده شده است. در این مثال کاربر به کمک تعدادی اشکال و نمودار و توضیحات به راحتی متوجه  می‌شود و موضوع را به سادگی درک می‌کند.

4. مطالعات موردی

یکی از ارزشمندترین انواع محتوا در بازاریابی محتوا مطالعات موردی است. مطالعات موردی اساسا نشان دهنده این است که چگونه کسب و کار شما به یک کسب و کاری موفق تبدیل شده است. شرکت‌ها می‌توانند از مطالعات موردی برای برجسته سازی برنامه‌های خاص و یا برای استفاده از محصولات و خدمات خود استفاده کنند. استفاده از این نوع بازاریابی به شرکت‌ها کمک بسیاری خواهد کرد تا متوجه شوند که برند آنها می‌تواند در کسب و کار آن‌ها ارزش آفرینی ایجاد کند.

5. کتاب الکترونیکی

کتاب‌ها یکی از بهترین نوع بازیابی محتوا هستند. کتاب‌های الکترونیکی صرفا نسخه‌های الکترونیکی به شکل مکتوب نیستند بلکه علاوه بر متن و تصویر، فیلم، صوت و پویانمایی را شامل می‌شود. ابزارهای مختلفی مانند تبلت و گوشی تلفن همراه برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی وجود دارد. در واقع بازاریابان محتوا کتاب الکترونیکی را صرفا برای فروش انجام در سایت قرار نمی‌دهند بلکه این کتاب‌ها را به عنوان ابزار بازاریابی می‌فروشند. به این معنا که شرکت‌ها با استفاده از کتب الکترونیکی با هدف ایجاد ارتباط با مشتریان استفاده می‌کنند.

6.چک لیست

چک لیست‌ها یکی دیگر از انواع محتوا هستند. یک نوع برگه هستند که در واقع مطالبی که قرار است توضیح بدهند، را در یک فرآیند گام به گام  بیان می‌کنند تا به یک نتایج مطلوب برسد. چک لیست‌ها بیشتر برای کسب و کارهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا استفاده از آن‌ها بسیار آسان است.

7. رسانه های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی مختلف مانند فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام در کسب و کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید به مخاطبان جدیدی دسترسی پیدا کنید و روابط خود را با مشتریان افزایش دهید. در واقع می‌توان گفت شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در جذب مشتریان بالقوه دارد. استفاده از پست‌های اجتماعی به عنوان بخشی از بازیابی محتوا به اهداف شما بستگی دارد. راه‌های مختلفی برای استفاده از کانال‌های اجتماعی وجود دارد تا مخاطبان شما تاثیر تصمیم گیری خرید در بازار هدف را داشته باشند. شما می‌توانید از پست‌های اجتماعی برای شروع گفتگو با مخاطبان خود و درگیر کردن آن‌ها داشته باشید.

8 .Gif and Memo

گیف‌‌ها یک راه سرگرم کننده برای ارتباط و خلاقیت با عموم هستند. گیف‌‌ها یک فایل تصویر متحرک هستند که می‌توانند در انواع رسانه‌های اجتماعی  و ایمیل به اشتراک گذاشته شوند، حتی اگر با اصلاح گیف آشنایی ندارید در طول استفاده از اینترنت با یکی از این‌ها قطعا آشنا می‌شوید. شما حتی می‌توانید از گیف‌ها در رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد گفتگو در موضوع خاص بکار ببرید. Memo  ایده و یا مفهومی است که می‌تواند به عنوان یک یادداشت به عنوان بخشی از کسب و کار شما مورد استفاده قرار بگیرد که در فرمت تصویر یا ایمیل و یا ویدیو باشد. که کاربرد آن  در دنیای اینترنت و شبکه های اجتماعی است.

9. پادکست ها

 پادکست‌ها یکی از انواع محتوا در بازاریابی محتوا محسوب هستند.به عنوان مجموعه فایل‌های صوتی در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی شناخته می‌شوند. تفاوت پادکست با رادیو در آن  است که زمان پخش فایل، سرعت و نوع برنامه ای که می‌خواهید گوش دهید دست شماست.

محتوا بخش مهم و ضروری برای ایجاد یک ارتباط بین کسب و کار و مشتریان است. از طریق محتواست که تمامی افراد می‌تواند، در مورد جزییات کسب و کار و برند شما اطلاعات بهتری پیدا کنند و به مشتریان بالقوه شما تبدیل شوند. در این مقاله درباره انواع محتوا در استراتژی بازاریابی محتوا بحث شد و هر کدام به اختصار توضیح داده شد. با ترکیب محتواهای بصری، نوشتاری و صوتی می‌توان محتوای جدید ایجاد کرد که به کسب و کار شما کمک می‌کند تا استراتژی بازاریابی محتوایی قوی داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.