همه آنچه که باید در مورد حساسیت فصلی بدانیم

0 1,308

امروزه یکی از مسائلی که تقریبا همه ما ها را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث ایجاد اختلال در امور زندگی ما می شود حسایت فصلی است که در هر فردی خود را یه یک شکل نمایش می دهد. در این مقاله به شرح این حساسیت می پردازیم :

حساسیت فصلی

حساسیت فصلی چیست؟

یکی از فصل هایی که این حساسیت فصلی در آن به وفور دیده می شود فصل بهار هست.در فصل بهار به دلیل وجود گل های بیشتر و شکوفه دادن گیاهان گرد های معلق در هوا بسیار بیشتر است و در بسیاری از افراد سبب ایجاد علائمی مانند سوزش چشم، خارش گلو، عطسه های مکرر، آبریزش بینی، خارش بدن، ورم چشم و قرمزی آن و … دیده می شود.

برای این حساسیت درمان ها و راه کار های مختلفی وجود دارد و با داروهای ضد حساسیت می توان آن را درمان کرد. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که آیا این حساسیت فصلی فقط در فصل بهار است یا ممکن است در فصل های دیگر نیز رخ دهد؟

در پاسخ به این سوال باید اشاره کرد که این حساسیت علاوه بر فصل بهار در فصل تابستان و حتی پاییز نیز رخ می دهد. حساسیت های فصلی به صورت دوره ای می باشد یعنی با اتمام فصل تمام شده و ممکن است در سال های بعدی هم این اتفاق بیوفتد.

چگونه می توان حساسیت فصلی را تشخیص داد

 حساسیت فصلی ممکن است دارای علائم ظاهری متفاوتی باشد. ممکن است برخی از افراد به دلیل رفتن در طبیعت و در مجاوره با گل ها و چمن ها دچار حساسیت شود. ولی در برخی افراد به وسیله غبار های موجود در منزل خود نیز دارای حسایت شوند.

این حسایت ممکن است از غذاهای فصلی نیز باشد. ممکن است بدن افراد به برخی از گیاهان یا میوه های فصل نیز حساسیت نشان دهد مانند گوجه فلفل و یا خربزه. با امتحان کردن غذاها میتوانید واکنش بدن خود را نسبت به این غذاها بسنجید و اگر باعث علائمی مانند خارش پوست و یا سوزش شدید از خوردن آن ها اجتناب کنید

 حساسیت فصلی و اختلال در انجام فعالیت های روزانه

ازآنحایی که درمان قطعی برای این حساسیت وجود ندارد فقط می توان علائم آن را کاهش داد در بسیاری از موارد باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای افراد می شود .حتی ممکن است با زیاد شدن علائم در کودکان باعث آسم فصلی کودکان نیز شود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.