تقویت سیستم ایمنی بدن با خوراکی های خوشمزه

0 1,244

6ضعف یا قدرت سیستم ایمنی بدن بر روی سلامت فرد بسیار تاثیر خواهد داشت و میزان آسیب پذیری فرد را در مقابل عوامل بیرونی و ویروس ها مشخص خواهد ساخت. تقویت سیستم ایمنی بدن قبل رسیدن فصل زمستان از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در این فصل به علت کاهش دما میزان ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داشت. برای اینکه بتوان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد، می توان از روش های مختلفی همچون خوردن برخی از خوراکی ها یاری گرفت.

تقویت سیستم ایمنی بدن با سیر

تقویت سیستم ایمنی بدن با سیر

سیر از جمله خوراکی های است که استفاده از آن در غذاهای مختلف سبب بهبود طعم غذا و همچنین تقویت سیستم ایمنی خواهد گردید. سیر دارای آلیسین است که یک ماده فعال می باشد و با باکتری ها و عفونت های موجود در بدن مبارزه می کند. با توجه به پژوهش های انجام شده، محققان دریافته اند که مصرف شش حبه سیر در هفته میزان ابتلا به سرطان معده را تا 50 درصد و سرطان روده بزرگ را تا 30 درصد کاهش خواهد داد. همچنین بایستی افزود که مصرف سیر به صورت روزانه موجب جوانسازی پوست نیز خواهد گردید.

سیب زمینی شیرین و تقویت سیستم ایمنی بدن

تقویت سیستم ایمنی بدن با سیب زمینی شیرین

بافت منحصر به فرد و خاص سیب زمینی شیرین سبب شده تا این محصول از توانایی مبارزه با باکتری ها و ویروس های مختلف برخوردار باشد. این ویژگی به سبب آن است که سیب زمینی شیرین دارای میزان قابل توجهی ویتامین A می باشد. وجود این ویتامین سبب می گردد تا بافت های همبند بدن احیا گردد.

تقویت سیستم ایمنی با ماست

تقویت سیستم ایمنی بدن با ماست

ماست از خوراکی های بسیار محبوبی است که در سفره های ایرانی از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد. این محصول حاوی پروبیوتیک ها می باشد که موجب افزایش باکتری های خوب ساکن در دستگاه گوارش می گردد. به موجب داشتن این ویژگی بسیاری از میکروب های بیماری زا دفع خواهند شد. مصرف روزانه ماست سبب می گردد تا سیستم ایمنی بدن تقویت گردد زیرا موجب تحریک گلوبول های سفید خون می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن با قارچ

تقویت سیستم ایمنی بدن با قارچ

قارچ از سال های دور تا به امروز به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گرفته است زیرا این محصول موجب افزایش فعالیت گلوبول های سفید خود می گردد. افزایش فعالیت گلوبول های سفید پیشگیری از عفونت ها و بهبود سریع بیمارها را به همراه خواهد داشت. به علت طعم منحصر به فردی که قارچ داراست، می توان آن را در بسیاری از غذاها به صورت های مختلف مورد استفاده قرار داد.

تقویت سیستم ایمنی بدن با مرکبات

مرکبات و تقویت سیستم ایمنی بدن

از جمله مرکباتی که می توان با مصرف آن ها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن گردید، شامل پرتقال، لیو، گریپ فروت، نارنگی و لیمو ترش می باشد. تمامی این میوه ها دارای میزان قابل توجهی ویتامین C هستند و به همین جهت در دفاع از بدن نقش بسزایی را ایفا می کنند. به علت برخورداری این محصولات از ویتامین C به مصرف آن ها در فصل زمستان بسیار توصیه شده است. این میوه ها را می توان به صورت های مختلفی مورد استفاده قرار داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.